Wat als je niet naar je examen en je herexamen gaat?

Hallo, een vriendin van mij heeft 2 examens niet gemaakt omdat ze niet wou ze heeft wel eens waar een ziekenbriefje kunnen regelen, nu krijgt ze herkansingen maar daar gaat ze ook niet naar omdat ze geen zin heeft. Wat gaat er nu gebeuren met haar gaan ze haar laten zitten of moet ze gewoon heel veel moeite doen om haar punten omhoog te halen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2K
MarBet
2 jaar geleden
Hangt af van wat voor soort onderwijs het is, of het examen afsluitend is voor een bepaald onderdeel en wat het schoolreglement hierover zegt. Ik werk in het mbo, op mijn school krijg je 2 kansen voor examens. Als je van tevoren op de officiële wijze bent ziekgemeld, telt het niet als gemiste kans, maar als je achteraf met een ziekenbriefje komt wel.

Antwoorden (1)

Ik den eerlijk gezegd de eerste. Je examens gaan over je niveau. Als je laag scoort of ze niet maakt mag je minder snel naar de universiteit dan dat je ze hoog scoort. Ik zou miss goed met haar praten over wat ze later wil worden. Als je zegt dat als ze haar examens niet maakt ze dat later niet kan worden, misschien kun je haar op een ander spoor brengen. En als het niet werkt moet je haar maar laten. Het gaat om haar toekomst, niet om die van jou.