Wanneer zijn de tomaten weer te 'eten'..........

Want alle tomaten smaken al maanden naar niets. Wie weet een groentenman rond Hilversum die wel fijne tomaten verkoopt? Ik smacht naar een goede lekkere tomaat!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.5K
amigo
13 jaar geleden
ik heb geen antwoord en helaas maar 1x goeie vraag uit te delen want ik snak met je mee!!! Ik koop ze niet eens meer sinds 2 weken, wat een zure kanonskogels

Het beste antwoord

De Nederlandse tomaten worden het hele jaar door gekweekt.
Maar het aanbod van licht en zon is belangrijk voor de kleur en smaak van de tomaat.
Eerlijk gezegd smaken de tomaten lang niet meer zo lekker als vroeger.
Tegenwoordig wordt alles op steenwol gekweekt,en wordt de voeding kunstmatig toegevoegd.
Als je tomaten koopt,ruik dan eerst even aan de tomaat of deze nog echt ruikt naar tomaat.
Vroeger rook je hele keuken naar tomaat ,als je een paar kilo had gekocht.
Als je toch een beetje lekkere eetbare tomaat wilt hebben,zul je een geimporteerde tomaat uit het buitenland moeten hebben.
Eentje die natuurlijk gekweekt is en nog zon heeft gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nooit van tomaten gehouden, kan dus niet mee oordelen, maar het antwoord klopt dus +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was vergeten de plus te geven... Bij deze

Andere antwoorden (4)

Ik koop altijd tomaten bij de Lidl. Trostomaten in een bakje van een pond voor € 2,89. Deze vind ik heerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste kans op lekkere tomaten is in de zomer; dat is namelijk de tijd van het jaar dat ze hier rijp zijn. In de winter komen ze van ver of uit een 'koude' kas en smaken ze gewoon minder lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Ik koop bij de supermarkt altijd roma- of tros/kerstomaatjes, en die laat ik dan minstens een week liggen (bij trostomaten wel opletten dat het groen niet gaat schimmelen).
Dus altijd zorgen dat je tomaten hebt liggen, ze krijgen echt meer smaak na een tijdje (en zorg dat je altijd een voorraadje hebt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de echte pure tomaat met zomerse 'Hollandse smaak' moet je nog even wachten tot mei, en nog lekkerder in juni/juli. Het is net alsof je de zon proeft in de tomaat!
Tot die tijd nog even geduld.. de tomaten van nu vindt ik erg naar komkommers smaken..